-->
  • Alles
  • Over
  • Contact

maandag 13 april 2015

Een normale recensie

Ronald Snijders is een normaal mens. Hij heeft een normaal boek geschreven, heeft een internetwebsite voor normale mensen, en speelt ook een voorstelling, ‘One Man Show,’ speciaal voor normale mensen. Daar ga ik woensdag heen.

Het leek me wel toepasselijk er een normale recensie over te schrijven. Het sjabloon staat vast hieronder, dan hoef je overmorgen alleen nog maar de dik gedrukte woorden te lezen.

Bij een slash geldt: doorhalen wat niet van toepassing is

__1__ zag ik __2__ in __3__. Je kunt hem/haar kennen van __4__. Of niet.  Hij/zij speelde zijn/haar voorstelling __5__. Dat vond ik __6__. Ik heb __7__ hard gelachen. Het was heel __8__ hoe hij/zij __9__. Verder wil ik nog even zeggen dat __10__. Ik zou het __11__ aanraden de voorstelling eens te bezoeken. Je zult er gegarandeerd __12__ vandaan komen. Joe!/De groeten!/Een fijne dag gewenst!/Mand!

1. Datum
2. Naam artiest
3. Naam theater
4. Televisieprogramma/boek/eerdere voorstelling
5. Naam voorstelling
6. Bijvoeglijk naamwoord.
7. Hoe hard je gelachen hebt
8. Bijvoeglijk naamwoord
9. Iets, vul gewoon iets in
10. Als je zo nodig iets wilt zeggen, doe het hier
11. Niemand/iedereen/specifieke groep mensen/specifiek persoon
12. Bijwoord in de vergrotende trap

UPDATE | 15 april
Ik ben net terug uit Assen en heb een vrij bizarre avond achter de rug. Bijna zou ik niet weten hoe ik alle indrukken in woorden moet vangen - ik zou het kunnen proberen met 'pinguïnvangen' en 'vissennamen bedenken' maar nee -, gelukkig heb ik een sjabloon klaar liggen. Een avond vol absurdisme en verbeelding, opgesloten in een paar dik gedrukte woorden.

15 april zag ik Ronald Snijders in De Nieuwe Kolk in Assen Je kunt hem/haar kennen van Binnenland 1 en Rambam. Of niet.  Hij/zij speelde zijn/haar voorstelling One Man Show. Dat vond ik overweldigend. Ik heb nogal hard gelachen. Het was heel knap hoe hij/zij in zijn eentje een volledige show neerzette, inclusief showballet, orkest, reclame, journaal en Bert Steenwijk. Verder wil ik nog even zeggen dat ik het terugkerende thema van het jongetje op zijn kamer heel erg leuk gevonden vind en je echt de Alfabetweter moet lezen. Ik zou het Henk en jou aanraden de voorstelling eens te bezoeken. Je zult er gegarandeerd verwarder vandaan komen. Joe!/De groeten!/Een fijne dag gewenst!/Mand!

Na afloop sprak ik ook een normale bezoeker. Hij vulde de open plekken in en heeft daarmee een vrij normale recensie geschreven.

15 april zag ik Ronald Snijders in De Nieuwe Kolk in Assen Je kunt hem/haar kennen van De Wereld Draait Door. Of niet.  Hij/zij speelde zijn/haar voorstelling One Man Show. Dat vond ik mooi. Ik heb behoorlijk hard gelachen. Het was heel mooi en leuk hoe hij/zij alles vertelde en vertolkte. Verder wil ik nog even zeggen dat ik een boek van hem thuis heb. Ik zou het iedereen aanraden de voorstelling eens te bezoeken. Je zult er gegarandeerd beter vandaan komen. Joe!/De groeten!/Een fijne dag gewenst!/Mand!

Ook Ronald Snijders zelf vulde de recensie in. 'Maar dat ik het zelf invul, dat is niet normaal toch?' Dat klopt.

Geen opmerkingen: