-->
  • Alles
  • Over
  • Contact

zondag 19 april 2015

Yentl en de Boer winnen Annie M.G. Schmidtprijs


Yentl en de Boer, een cabaretduo bestaande uit Yentl Schieman en Christine de Boer, hebben vanmiddag de Annie M.G. Schmidtprijs gewonnen. Dat is een prijs voor het beste theaterlied van het seizoen. Ik denk dat ze nu aan het vechten zijn wie het bronzen borstbeeld van Annie M.G. Schmidt op haar nachtkastje mag hebben staan.
(Update: Niks vechten, ze hebben er elk één gekregen.)


Foto Yentl en de Boer














De twee hebben de prijs gewonnen met hun lied 'Ik heb een man gekend'. Erg terecht. Sinds ik hun Plaat heb, laat ik het liedje te pas en te onpas aan iedereen horen. Je kunt het nummer hier luisteren via Spotify:


En hier op YouTube:



Dikke tip: Zoek het hele album op op Spotify en luister dan in ieder geval 'Heel Lang Geleden'. En o, je kunt ook gratis de 'Liedjes die niet op de plaat staan' downloaden ('Mensen om me heen' is een echte aanrader!).

Woensdag 27 mei ging ik naar hun voorstelling De Meisjes. Op die dag maakten Yentl en Christine een super leuke plog voor Humor heeft ook zijn leuke kanten.


Geen opmerkingen: