-->
  • Alles
  • Over
  • Contact

dinsdag 2 juni 2015

One does not simply

Waarom typen als je ook kan communiceren in memes? Memes domineren al jaren het volledige internet, of in ieder geval facebookcomments en 9gag. Dat is heel handig.

Wanneer je een waardevolle bijdrage moet leveren aan een relevante facebookdiscussie en zowel smileys als Caps lock schieten tekort, kun je altijd nog een toepasselijke meme sturen. Of een ontoepasselijke, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. Werkt altijd, ook in whatsappgesprekken. Mijn persoonlijke favoriet is

Meme van een aap die een banaan leest











Ik práát ook regelmatig in memes. Zonder plaatjes dan, en zonder zwart omrande witte tekst. Eigenlijk zijn het gewoon quotes. (Ik probeer alleen maar een bruggetje te maken, oké?) Ik gebruik veel meer quotes dan memes. Ik doorspek mijn gesprekken met (ir)relevante citaten. Ook whatsappgesprekken, en dat levert regelmatig problemen op. Hoe maak je duidelijk dat je niet zomaar meldt dat je een heel zwaar leven hebt, maar een héééél zwáááár lévùùùh (à la Brigitte Kaandorp dus)? Precies, one does not simply...

Tijdens een tenenkrommend saai college heb ik me dus maar toegelegd op het maken van voor mij bruikbare memes. Het is dat mijn telefoon nog maar zeven procent had, anders had ik het de volle twee uur gedaan. (Toen ie uitviel, ben ik dit gaan schrijven – nog vijf minuten te gaan). Zo bruikbaar.

Meme van Brigitte Kaandorp
Ik heb een heel zwaar leven.
Meme van Ronald Goedemondt
Je bent anders geen mensenkind.












Meme van Van der Laan en Woe
No worries jongens,
ik blijf gewoon wel hoor.
Meme van Wim Helsen
U hebt een paar gewonnen!











Klik op het onderschrift voor het bijbehorende fragment.

Overigens, dat gequoot (?) van mij is een terugkerend thema, zowel in drie (!) voor mij geschreven sinterklaasgedichten van afgelopen december als in een eerdere post.

Geen opmerkingen: