-->
  • Alles
  • Over
  • Contact

maandag 16 november 2015

Toen het mis ging


Ik word altijd wakker met een wijsje in mijn hoofd. Tot vervelens toe denk ik bij zinnen, momenten en gebeurtenissen aan toepasselijke liedjes. De afgelopen dagen was dat niet anders. Maar waar ik normaal regelmatig ‘mooi, om te janken zo mooi’ neurie, zocht ik nu koortsachtig naar troostende teksten. Zeven mooie kleinkunstnummers doemden op, na het zien van het nieuws, na het fietsen langs de blauw-wit-rode Martinitoren, of zomaar opeens, samen met een brok in mijn keel. Van Maarten van Roozendaal tot Typhoon.

Hier de Spotify-lijst, als je een mooie Nederlandstalige aanvulling heb, vroeg ik het graag toe. Stuur me een facebookbericht of  e-mail.

Toen het mis ging - Yentl en de Boer


Red mij niet - Maarten van Roozendaal


Woorden - Bram Vermeulen

Recht in de ogen - De Dijk

Verloren tijd - Maarten Ebbers

Wat is de vraag? - Youp van 't Hek

Hemel valt - Typhoon


Geen opmerkingen: